Menu Utama Pilih Lirik Lagu

Di Alam Fana Cintamu - Sharifah Aini, Shamrin, Fotograf

Di Alam Fana Cintamu

Lirik Lagu Melayu

Sharifah Aini dan Shamrin, Fotograf

Fauzi Marzuki dan Zurain



Bila terpejam lena

Jasadku tidak berdaya

Mencari engkau di mana

Hanya dalam mimpi indah



Bila aku terjaga

Jasadku terus berdiri

Mencarimu tiada lagi

Berkubur di alam mimpi



Apakah aku yang terlupa

Antara lena dan terjaga



Di waktu malam pemisah

Yang nyata menjadi mimpi

Di sini engkau menanti

Bersama harum kasturi



Bagai mekarnya bunga cinta

Di alam nyata penuh rahasia



Apabila titisan embun pagi

Mimpi indah

Entah ke mana menghilang

Entah kenyataan



Engkau biarkan aku terbuang

Dan mencari dirimu

Di alam fana cinta

Kau pula berdusta



Ku terpenjara di dalam lena

Aku terpenjara di dalam jaga



Di waktu malam pemisah

Yang nyata menjadi mimpi

Di sini engkau menanti

Bersama harum kasturi



Bagai mekarnya bunga cinta

Di alam nyata penuh rahasia



Apabila titisan embun pagi

Mimpi indah

Entah ke mana menghilang

Entah kenyataan



Engkau biarkan aku terbuang

Dan mencari dirimu

Di alam fana cinta

Kau pula berdusta



Ku terpenjara di dalam lena

Aku terpenjara di dalam jaga